You Are Reading

0

Sperma, seks & lelaki

ArryCode Monday, November 29, 2010

Warna sperma mampu menentukan bilakah kali terakhir seseorang lelaki melakukan hubungan intim dengan pasangannya. Menguji sperma melalui warna secara pratikal mampu menentukan jumlah dan nilai konsentrasinya. Semakin banyak dan padat kuantiti spermayang dihasilkan bermakna jumlahnya mencukupi dan berkualiti Kualiti sperma juga bergantung pada permakanan yang diambil.

Menahan keinginan seks juga mamppu meningaktkan kemampuan sperma. Pun begitu,seseorang lelaki tidak harus menyimpan spermanya lebih dari 7 hingga 10 hari. Ini kerana, ia mampu menurunkan kualiti sperma Melakukan hubungan intim 2 kali seminggu terutama menjelang ovulasi adalah strategi terbaik bagi pasangan yang ingin memiliki anak.

Kualiti sperma menurun seiring dengan pertambahan usia. Pemakaian celana dalam yang keat juga boleh mengurangkan aliran darah ke testis sehingga menyebabkan kualiti sperma menurun.


P/S - Firman Allah bermaksud:
"Dan janganlah kamu mendekati zina, sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji dan satu jalan yang sangat buruk."
(Surah Al-Isra' Ayat 32).


0 comments:



 
Copyright 2010 ArryCode_Blog